Zákaznická podpora

Než pošlete zprávu zákaznické podpoře týmu Atarata, klikněte prosím na jeden z odpovídajících odkazů v levé části obrazovky. Je možné, že zde odpověď na svou otázku najdete.

Co je snímek obrazovky?

Obrázek, který ukazuje, co vidíte na svém monitoru.

Jak pořídím snímek obrazovky?

Pro pořízení snímku obrazovky stiskněte tlačítko Print Screen (PrtScr) na klávesnici. Nachází se v pravém horním rohu klávesnice, vedle tlačítek F1-F12. Po stisknutí PrtScr se snímek Vaší obrazovky uloží do schránky. Pro snímek aktivního okna stiskněte Alt+PrtScr.

Mačkám PrtScr nebo Alt+PrtScr a nic se neděje.

To je v pořádku. Obrázek (snímek obrazovky) je dočasně uložen do schránky. Abyste si ho prohlédli, je třeba ho vložit do nějakého programu. Nejjednodušším programem pro tyto účely je Malování, které je součástí Windows. Spusťte Malování kliknutím na «Start», a poté: Všechny programy > Příslušenství > Malování. Pro vložení obrázku klikněte na «Editovat» v horní části obrazovky, a pak vyberte «Vložit». Snímek obrazovky poté můžete upravit (přidat text nebo něco zvýraznit) a uložit (Soubor > Uložit jako). Nezapomeňte upřesnit koncovku souboru jako například "jpeg" či "bmp."

Jak vymažu mezipaměť (cache) svého internatového prohlížeče?

Internetový prohlížeč je program, jehož prostřednictvím si prohlížíte webové stránky.

V mezipaměti se nachází soubory, které si webové stránky ukládají do Vašeho počítače - včetně ikon, Flashových her, zvuků a dalších prvků z navštívených stránek. Když stránku opět navštívíte, už není třeba tyto prvky znovu nahrávat, ale načtou se z mezipaměti; díky tomu stránka načte rychleji.

Pro odstranění mezipaměti:

Restartujte svůj prohlížeč a otevřete prázdný list. Rovněž je dobré ukončit i všechny ostatní programy. Prázdný list ve většině prohlížečů otevřete stisknutím Ctrl+T.

V prohlížeči Windows Internet Explorer

  • Klikněte na ikonu «ozubeného kola» vpravo nahoře .
  • Vyberte «Vlastnosti Exploreru».
  • Přejděte na «Obecné».
  • Klikněte na «Vymazat...».
  • Zatrhněte «Dočasné soubory internetu».
  • Klikněte na «Vymazat».
  • Klikněte na OK.
V prohlížeči Mozilla Firefox
  • Klikněte na ikonu Firefoxu a vyberte «Možnosti».
  • Běžte na «Soukromí».
  • Klikněte na «Vymazat nedávnou historii».
  • Vyberte «Vše».
  • Klikněte na «Podrobnosti».
  • Zatrhněte «Cache».
  • Klikněte na «Vymazat nyní».
V prohlížeči Opera
  • Klikněte na ikonu «Opery» a běžte do «Vlastností» > «Odstranit osobní data».
  • Klikněte na šipku vedle «Podrobné zpracování».
  • Zatrhněte «Vymazat cache».
  • Klikněte na «Vymazat».
  • Klikněte na OK.
V prohlížeči Google Chrome
  • Klikněte na ikonu «klíče» v pravé horní části okna .
  • Vyberte «Nastavení».
  • Pokračujte na «Pokročilé».
  • Klikněte na «Vymazat data navštívených stránek».
  • Zatrhněte «Vymazat cache».
  • Vyberte období, z něhož chcete data vymazat.
  • Klikněte na « Vymazat data navštívených stránek ».
  • Klikněte na «Zavřít».
V prohlížeči Safari
  • Vyberte «Editovat» nebo klikněte na «ozubené kolo» v pravé horní části prohlížeče.
  • Vyberte «Reset Safari».
  • Klikněte na «Reset».

Jak si vytvořím ikonku na ploše?

Dvakrát klikněte na «Tento počítač» na ploše nebo stiskněte Win+E. Poté pomocí stromu v levém panelu dojděte do složky se souborem, jehož ikonu chcete vytvořit.

Zvolte požadovaný soubor.

Přetáhněte jej pravým tlačítkem myši na plochu. Až jej pustíte, objeví se menu s možnostmi. Pro dokončení vyberte «Vytvořit zde zástupce».

Vyberte soubor
není vybrán žádný soubor